صفحه اصلی |نقشه سایت |الف تا ی |پست الکترونیک |نظرسنجی |تابلوی اعلانات |موقعیت مکانی دانشگاه |En |Ar |RSS logo Left
 
Right Menu Skip Navigation Links Left Menu

معرفی مرکز

تاريخچه

مركز مشاوره و راهنمايي دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين از سال 1376 فعاليت خود را در مجموعه معاونت دانشجويي و فرهنگی دانشگاه آغاز و در حال حاضر با حضور همكاران روان شناس و مشاور در زمينه ارائه خدمات تخصصي خود به فعاليت مي پردازد.

اهداف مركز مشاوره و راهنمايي

o تسهيل تغييرات مثبت رفتاري در دانشجويان
o افزايش توانايي دانشجويان در ايجاد و استمرار رابطه با ديگران ( مهارتهاي ارتباط جمعي )
o افزايش اثربخشي و توانايي و تطابق و سازگاري دانشجويان با وضعيت و محيط جديد
o تسهيل شكوفايي استعدادهاي آنان و تبديل از قوه به فعل استعدادها
o بهبود و ارتقاء فرايندهاي تصميم گيري مناسب و از روي اطلاع و آگاهي
o كمك و همكاري به انتخاب ، احراز آمادگي و اشتغال به شغل مناسب
o كمك به دانشجويان جهت كشف استعدادها ، نبوغ ، توانمندي ها و ضعف و نواقص
o كمك به حل مشكلات عاطفي ، احساسي و هيجاني دانشجويان
o كمك و مساعدت به دانشجويان جهت حل مشكلات تحصيلي ، آموزشي و دستيابي به موفقيت
o كمك به حل مشكلات خانوادگي ، ازدواج و زناشويي
o افزايش آگاهي و بينش و بصيرت دانشجويان جهت انتخاب همسر و شريك زندگي
o كمك به رفع مشكلات رواني ، تربيتي و فراهم نمودن زمينه هاي رشد متعالي

شرح وظايف مركز مشاوره و راهنمايي

1- خدمات رشدي
گسترش و افزايش سريع تجزيه علم و دانش منجر به افزايش دروس گرديده و اين امر باعث شده تا دانشجويان مشتاق و خواهان رشد شخصي و وحدت بخش شوند. اعضاء هيئت علمي و كاركنان مؤسسات آموزش عالي هم داراي نيازهاي رشد شخصي و كسب مهارتهاي ارتباطي هستند لذا مشاوران دانشگاهي مي توانند از طريق فراهم ساختن كارگاههاي آموزشي ، كلاسهاي درسي و مشاوره هاي فردی و گروهي در زمينه كسب مهارتهاي اجتماعي ، آموزش مهارتهاي ابراز وجود ، برنامه ريزي و مديريت وقت و زمان ، يادگيري ،برنامه ریزی تحصیلی ، تصميم گيري ، رشد عاطفي ، بهبود و ارتقاي بهداشت رواني ، روشهای مطالعه موثر ، تقويت حافظه و يادآوري به اين نيازها پاسخ دهند.
2- خدمات پيشگيري
مشاوران با تنظيم و اجراي روشهاي جلوگيري كننده اقداماتي بعمل مي آورند تا پيش آمدن مشكلات براي دانشجويان را كم كرده يا متوقف سازند. در اينجا تاكيد بر يادگيري است و نقش مشاوران دادن اطلاعات است و فعاليتهاي مشاوره اي بيشتر بر انجام راهنمايي ها و مشاوره هاي تحصيلي ، شغلي ، ازدواجي ، آموزش بهداشت رواني و اطلاع رساني مطالب و مسائل روان شناسي است.
3- خدمات درماني و مشاوره ای به مراجعين
o اضطراب هاي ناتوان كننده از قبيل ترس بي جهت از سؤال كردن و اظهار نظر كردن ، اضطراب امتحان ، ترس از شكست و ناكامي
o نقص و كاستي در مهارتهاي اجتماعي بين فردي مثل گوشه گيري ، كمرويي ، پرخاشگري ، تسلط جويي و سازگاري
o مشكلات درون فردي مثل وسواس ، تعارض ، احساس بي ارزشي و پوچي ، احساس نا تواني و بي كفايتي
o مشكلات مطالعه مثل حوصله نداشتن براي مطالعه ، عدم تمركز ، ناآگاهي از روشهاي مطالعه ، وابستگي به استاد در نحوه و چگونگي مطالعه
o از دست دادن و داغديدگي مثل جدايي از معشوق ، طلاق ، فوت يكي از بستگان

نحوه ارایه خدمات مشاوره

خدمات مشاوره به دو شکل حضوری و تلفنی ارایه می گردد.
مشاوره تلفنی
مشاوره تلفنی ارتباط مشاوره ای است که به بررسی مشکلات و بحران های شخصی فرد ( در یک نوبت یا طولانی تر ) می پردازد.هدف برطرف نمودن نیازهای فوری تماس گیرندگان و بهبود احساس سلامت روانی و جسمانی آنان است.
با توجه به تنوغ تماس گیرندگان و گوناگونی مشکلات آنان گاه ضرورری می نماید که برای ارایه راهنمایی و مشاوره مناسب تماس گیرندگان به مشاوره حضوری و یا به دیگر منابع حمایتی ارجاع داده شوند.
مرکز مشاوره دانشگاه همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 8 الی 14 آماده ارایه خدمات مشاوره تلفنی می باشد.
شماره تماس دانشگاه: 6- 33665275-028 داخلی 4054
كادر مركز مشاوره و راهنمايي
1- آقاي علی مصلحی راد فوق ليسانس روان شناسي
2- خانم لیلا خسرو نژاد ليسانس روان شناسی
کانال رسمی اینستاگرام دانشگاه چکیده اخبار دانشگاه سامانه کیوک

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین می باشد.

کاربران اینترنت آمار بازدیدها